| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Zakładki:
Tagi
RSS
wtorek, 03 listopada 2015
Czy Szydło ma cojones????

Od momentu wygrania przez PiS wyborow do Sejmu,wodz Kaczynski (i jego najbliższe otoczenie: Lipiński/Brudziński/Błaszczak) regularnie marginalizują Szydło,w koncu autora spektakularnej wygranej PiS tak w wyborach parlamentarnych jak i prezydenckich.

Wódz wyraznie wskazuje Szydlo jej miejsce w szeregu,mebluje - jesli zostanie premierem-jej gabinet,ustalajac kto moze a kto nie moze zostać ministrem.

Ja osobiscie wątpie ,żeby Szydło została premierem-zostanie nim Kaczyński- ale gdyby nim została -to sądząc po obecnych ruchach - nie ona a Kaczyński bedzie decydował o obsadzie resortów.

Powstaje zatem bardzo szczególna sytuacja,że człowiek formalnie nie mający żadnego umocowania bedzie decydował o losie Polski bo na desygnowaniu ministrów oczywiście się nie skończy.

Jeśli scenariusz : Szydło jednak premierem - ale gabinet określony przez Kaczyńskiego(i jego kwartet jw) - sie sprawdzi to nie chcioałbym byc w butach Szydło!

Co prawda politycy są inni,czego najlepszym dowodem jest stwierdzenie jednego z francuskich krolów "Paryż wart jest Mszy" podejmując decyzje z zmianie wiary wzamian za koronę !

W tym przypadku jednak korona dla Szydlo najbardziej sie kojarzy z przyslowionym juz "zyrandolem w palacy prezydenckim"

Gdyby jednak Szydło miala ambicje samodzielnej kariery,to przy wsparciu prezydenta Dudy(chyba wie ile jej zawdzięcza) mogłaby postawic się wodzusiowi Kaczynskiego,nawet dokonując rokoszu i tworząc własne ugrupowanie polityczne w Sejmie.

Ze 100 do 120 posłów by sie znalazło a wtedy w koalicji z PO to hoho ,moznaby samodzielnie porządzić bez wszystkich szaleństw jakie nas czekaja pod rządami wodza!

Tylko czy Szydło i ewentualnie  Duda bedą mieli cojones?????

Oto jest pytanie !

poniedziałek, 26 października 2015
Krajobraz po bitwie......

No i mamy co-wieksza część wyborców - chciała -czyli PiS u władzy bez potrzeby tworzenia koalicji!

Jeśli tzw late exit poll sie potwierdzi to PiS bedzie miał 232 posłów,PO - 138,Kukiz 41 ,Nowoczesna 30 a PSL - 18 ;mniejszośc Niemiecka - 1.

Dla wiekszości konstytucyjnej (307 posłów),PiSowi w koalicji z Kukizem i PSL(ewentualnie) zabraknie 16 glosów - i to jest w tej sytuacji jedyna dobra wiadomość.

Drugą byłoby gdzyby PiS nie uzyskał większości w Senacie ale na to musimy jeszcze poczekać bo to są wybory w systemie jednomanadatowych okregów.

Po sformowaniu rządu- pani Szydło(Boże za co ex wójt Brzeszcz zostaje Premierem RP ?) ze swoją ekipą(lub ekipą wodza-prezesa Kaczyńskiego)bedzie musiała chociaż częściowo zrealizować swoje obietnice wyborcze: po 500 zł na kazde dziecko - 22 mld;podniesienie progu wolnego od podatku - 20 mld;cofniecie wieku emerytalnego do 60/65 - ok 17 mld czyli skąd wziąść dodatkowe 59 mld zł przy budżecie na 2016 już zakładającym 56 mld deficytu??????

Czyli nic z tego nie będzie!

Co bedzie ? ano obawiam sie awanturnictwo polityczne - bo ono- w początkowej fazie niewiele kosztuje a bedzie utwierdzać  i leczyc z kompleksów zaściankowy,zacofany i w sumie nader prymitywny elektorat narodowo-bogoojczyżniany Kaczyńskiego et consortes.

W jakim kierunku to pójdzie? ano po pierwsze będziemy sie awanturowali,że nie przyjmiemy uchodzców z Syrii;po drugie nie zrezygnujemy z węgla jaki głównego nosnika energetycznego,po trzecie będziemy protestowali wobec projektu budowy Nordstream2 a w NATO bedziemy się domagali stalych baz w naszym kraju,ostro krytykując przede wszystkim Niemców,Włochów i Francuzów.

Jak przyjdzie do przedłużenia sankcji wobec Rosji (za aneksję Krymu i wojnę na wschodzie Ukrainy) może się okazać,że przedłużenia nie będzie,co da asumpt do dalszej krytyki Unii,NATO i wszystkich dookoła!

Ale bogojczyżniany,katotalibowski elektorat jeszcze będzie zachwycony bo propaganda PiSowska bedzie bez przerwy im wmawiać ,że Polska wstała z kolan,nie kłania sie ani Unii ani Rosji;jeśli w USA wygra prezydenturę Hillary Clinton,nasze stosunki z nia bez wątpienia szybko sie popsują.

I w tym momencie przyjdzie kryzys finansowo-gospodarczy,który uderzy po kieszeni przede wszystkim elektorat PiSowski,i to bedzie koniec PiSu co nastapi gdzieś na przełomie 2016/17 !

PO stanie do wyborów w koalicji z Nowoczesną,Nowacka i mlodzi z ZL połączą sie z Razem Sandberga ,PSL może wreszcie zniknie ze sceny politycznej.

Mój scenariusz na nastepne wybory najprawdopodobniej w początkach 2017:

Koalicja PO/Nowoczesna  :40-45%

Koalicja ZL/Razem :15-20%

PiS : 15-20%

Czy sie spełni? może! ale trzeba byc optymistą !!!!!!!!!!!!!!!!

czwartek, 22 października 2015
Zatrzymać PiS !!!!

Od pewnego czasu sondaże systematycznie wieszczą zwyciestwo w wyborach parlamentarnych 25.10 PiSu i medialne oraz polityczne spekulacje dotyczą w zasadzie rozmiarów tego - potencjalnego jeszcze- zwycięstwa.

Nawet sam prezes ruszył w Polskę żądając wręcz wiekszości pozwalającej pisowskiemu rządowi rządzić samodzielnie,w przeciwnym razie grożąc masowymi wiecami swoich zwolennikow wyprowadzanych na ulice naszych miast i wsi!

"Lagodna" pani Szydlo na jakiś czas wróciła do worka,a z worka PiSowego obok prezesa wylazł Macierewicz(z obłędem w oczach) i nienawistnik Brudziński.

Pafrtia też schowała - czytaj usunęła - ze swojej strony internetowej projekt Konstytucji dla Rzeczpospolitej ,która by ,w zamyśle PiSu miała tej partii dać praktycznie dozgonną władzę,usunąc opozycję,znieśc niezależność sądów,uzaleznic prokuraturę od Ministrów,wprowadzić - tak,tak- niezależny od rządu(i parlamentu) ośrodek decyzyjny !

To jest przygotowywana posada dla prezesa,który nie będąc ani Premierem ani Prezydentem sam będzie podejmował najważniejsze decyzje!!!!!!!!!!!!!!!!

I to bez żadnej odpowiedzialności- wszak w zamysle-nie bedzie pełnił żadnej funkcji i przez nikogo ani nic nie będzie mógł być rozliczony i podliczony!

Po prostu - stosując znane w historii -nazewnictwo - WÓDZ !-czyli FUHRER !

........................

Jak by Państwu było mało,to w kwestiach gospodarczych PiS też nie ogranicza swoich obietnic i oferuje wszystkim wszystko !

Po pierwsze - obniżka podstawowej skladki VAT do 22%;

po drugie - podniesienie kwoty wolnej od podatku do 8.000,- pln

po trzecie - obnizke stawki CIT dla mikroprzedsiebiorstw do 15%

po czwarte 500 pln na każde drugie i kolekne dziecko(bez kryterium dochodowego)

po piate zasilenie rynku poprzez "wymuszenie" na NBP dodruku pieniędzy na kwote od 200 do 350 mld pln !

po szóste- wzrosta plac

po siódme - powrot do "starego" wieku emerytalnego 60/65 lat

Nie podano w programie skąd mają sie wziąść srodki na sfinansowanie tych wszystkich obietnic(poza stwierdzeniem,że "damy radę") tym bardziej iż mogą one kosztować budżet ok 70-90 mld pln! a więc istotny wzrost deficytu ;

Program nie wspomina o konsekwencjach wyżej opisanego programu gospodarzcego,ale jako ekonomista widzę gwałtwone zalamanie finansow publicznych,wzrost inflacji i cen,spowolnieznie wzrostu gospodarzcego,wzrost zadlużenia i na koncu bankructwo w stylu Grecji! z ta rózbnicą iż nie będąc w strefie Euro nikt nam nie pomoże !

A ilośc Polakow poszukujących pracy zagranicą wzrosnie z oczekiwanego ok 1,0 mln do 2-3 mln co w świetle naszego wrogiego stosunku do uchodzców z Syrii może spotkac sie z równą wrogościa  w stosunku do nas w pozostalych krajach UE.

Reasumując,apweluje o udział w wyborach i o głosowanie na dowolne ugrupowanie byle nie PiS jak nie chcemy sie obudzic z ręką w nocniku !

wtorek, 06 października 2015
Czas wyborow

Za 19 dni wybory do Sejmu i Senatu RP a w mediach szaleństwo sondaży i spekulacji czy i jakie partie wejdą do parlamentu,kto bedzie rządził itp itd.

Sądząc z wypowiedzi - juz nie politykow - a tzw przecietnego obywatela - to interesują go przede wszystkim:

* mało pracowac a duzo zarabiać

*mieć lepiej niż sąsiedzi i znajomi

*rodzina- własna - jest najważniejsza

*precz z obcymi(zamiennie:arabusami/żydami/czarnymi/ruskami/niemcami itd)

*Unia ma nam dawać bo w czasie 2 wojny swiatowej bylismy najbardziej bohaterskim narodem a potem przez zdrade zachodu przez 50 lat gnebili nas ruscy

* nasz paipież to był Papież a ten Franciszek jakis dziwny

jeżeli taki obraz jest reprezentatywny - większośc zaglosuje na PiS - bo takie wartości glosi i jest ich orędownikiem a wspiera go- tj Prezesa - wiekszośc instytucji i hierarchów kościoła katolickiego;to,ze to bedzie krotka droga dla autorytatywnego reżimu Kaczyńskiego i jego akolitów -reprezentatywnemu Polakowi to niepzreszkadza jak długo nie zostanie zagrozone jego poczucie samozadowolenia z siebie/rodziny itd

Taka Polska z takimi obywatelami i z takimi przywodcami jest przerażająca i trzeba zacząć samodzielnie mysleć i wyjśc z tego ciasnego ,ponurego polskiego zaścianka.

Głosujmy na tych ktorzy chcą otwartej,nowoczesnej,bezkompleksowej Polski czy to na PO,czy Nowoczesną czy też lewicę ale nie na najwiekszych troglodytow polskiej polityki utożsamanej z Kaczyńskim i PiSem czy też z PSLem!

A w ogole to idzmy glosować!

piątek, 11 września 2015
Uchodzcy,Kopacz,Polska

Od paru miesiecy tragedia uciekinierów z Syrii,Libii,Erytrei i Afganistanu na stale zawitala na ekrany naszych telewizorow w postaci dramatycznych zdjęć tonących lodzi na morzu,walk na granicach z policja i pogranicznikami,dantejskich scen na dworcach,w pociągach a ostatnio torach i autostradach !

Europa najwyrażniej nie jest przygotowana na tak masowy exodus setek tysięcy uciekinierów przed wojną i śmiercią.

Przed rokiem obawialismy się podobnych zdarzeń na naszej wschodniej granicy w rezultacie rozpetanej przez putinowską Rosje wojny z Ukrainą;na szczęście do dzisiaj te oczekiwania sie nie sprawdziły,co bynajmniej nie oznacza ,że mogą sie sprawdzić w przyszlości.

Zagrożenie szturmem dziesiątków jeśli nie setek tysysiecy Ukrainców powinno spowodować podjęcie działań przygotowawczych ze strony wszystkich agebnd rządowych poczynając od Premiera a kończąc na wójtach i starostach.

W mediach pokazywaly się od czasu do czasu jakies informacje stwierdzające ,że jesteśmy przygotowani,aczkolwiek nie przypominam sobie glosu nowej Minister Spraw Wewnetrznych p Piotrowskiej w tej sprawie.

O kilku tygodni exodus uchodzców z poludnia Europy mocno się nasilił co sprowokowało i wymusilo również reakcję naszych mediow i politykow,stalo się bowiem jasnym,iz dotychczasowa nasza postawa- nasza chata z kraja- nie może sie dłużej utrzymać w świetle dramatu setek tysiecy kobiet,dzieci,starców i dorosłych.

I tutaj przychodzi największe rozczarowanie - postawa naszego rządu z pania Premier Kopacz jest beznadziejna,nikczemna i tchorzliwa!opinia publiczna - śądząc z ilości wylewającego się hejtu - pokazuje ,że nienawidzimy obcych,boimy sie ich,nie chcemy miec ich w Polsce a najchetniej wyslalibysmy ich do obozow takich jak Auschwitz czy Birkenau.

Nawet apel papieża- skierowany m.innymi do parafii ale i do wiernych,a wślad za nim apel polskiego episkopatu spotkal się z nikczemna i podłą reakcją polityków,części mediów i dużej części tego -podobno- katolickiego spoleczeństwa!

Polacy zapomnieli o milionie uchodzców ,które Zachód przyjął po stanie wojennym w latach 1981/82!zapomnieli o prawie 2 mln naszych rodaków ,ktorzy wyemigrowali za lepszą pracą i płacą  do Wlk Brytanii,Niemiec,Irlandii Holandii i wielu innych karjów.

Polacy tez zapomnieli ze w 1982 r biedna Grecja przyujęla naszych 40 tys uchodzców i uciekinierów !!!!!!!!!!!!!!!!!

A polski rząd i pani premier Kopacz zapomnieli ,że w 1948 r - w trzy lata po 2giej wojnie światowej przyjeliśmy prawie 30.000 uchodzców z Grecji,w  latach 1952/53 prawie 20 000 uchodzców z Korei pln a w latach 1956/58 prawie 350.000 polakow repatriantow z dawnego ZSRR !

I wtedy moglismy ich przyjąc,nakarmic,ubrac,wysłać do szkoly,zapewnić prace i mieszkanie?????? a teraz nie jesteśmy w stanie przyjąc powiedzmy 30 do 60 tys uchodzców???? nie stac nas na to?nie jestesmy przygotowani?

 

CZY NIE CHCEMY ICH PRZYJAC BO CHCEMY TYLKO BRAC,BRAC I BRAC I NIC Z SIEBIE NIE DAWAC?????????

W Polsce jest 3500 gmin- niech każda przyjmie i zaopiekuje sie jedną rodzina uchodzczą- to razem jest ok 14/16.000 osób;niech każda z 11.000 parafii tez przyjmie jedną rodzine to kolejne 40/50.000 osób;niech każdy z 350 starostów równolegle zapewni byt i opieke dla 100 osob w swoim powiecie ; na tyle i na taki wysiłek MUSIMY byc przygotowani ze względów moralnych i solidarnościowych!

Tym bardziej ,że Unia płaci na każdego uchodzcę 6 tys Euro więc naklady ze strony budżetu nie będą przekraczające nasze możliwosci,skoro możemy wyrzucic 80 mln na idiotyczne referendum!

Oczekuje od premier Kopacz jasnej i pilnej deklaracji : Polska w duchu solidarności jest gotowa przyjąc do 50 000 uchodzców !

To zdejmie fatalne odium jakie już wisi nad naszym krajem i może poprawi fatalną opinie jaką sobie zaczynamy wyrabiać.

I pamietajmy! jak Kuba Bogu tak Bog Kubie,a Bogiem tutaj jest UE skąd czerpiemy od lat niewyobrażalne korzysci !

Pani Premier ,zdobądz się Pani  wreszcie na odwagę !

sobota, 20 czerwca 2015
Polska,Polacy,imigranci i uchodzcy......

Grupa Wyszegradzka(Polska,Czechy,Węgry, Słowacja) właśnie podjęła decyzję ,iż nie zgadza się na obligatoryjne "rozdzielenie" kwoty 40.000 uchodzców solidarnie pośród 28 członków Unii Europejskiej.

Jęsli propozycja Komisji UE zostałaby przyjęta,Polska musiałaby przyjąć ok 2700 uhodzców głownie z Syrii i afryki subsaharyjskiej.

Nasz rząd,podobnie jak inne rządy stoi na cynicznym stanowisku,iż przyjmowanie uchodzców winno byc dobrowolne,a np Polska jest zbyt biedna aby przyjąć taką liczbę uchodzców,deklarując gotowść przyjęcia 70(!) chrześcijańskich uciekinierów z Syrii!

Takie stanowisko polskiego rządu poraża,tym bardziej iż i opinia publiczna wydaje się być więcej niz niechętna napływowi uciekinierów z Syrii czy też Afryki.

Warto odnotowć w tym kontekście wczorajsze stanowisko Episkopatu Polski,iż należy wykazać milosierdzie i przyjąć uchodzcow uciekających przed wojną BEZ WZGLEDU NA WYZNANIE !

Wydaje się,że warto przypomnieć nam Polakom,iż w latach 80tych-w stanie wojennym- świat przyjął ok 1.0 mln(!) Polskich uchodzców,którzy głównie wylądowali w Niemczech,USA,Kanadzie,Australii,krajach skandynawskich!

Skoro nam wtedy pomożono- dzisiaj jest czas aby się zrewanżować ! tym bardziej iz możemy się ciągle spodziewać fali uchodzców ze wschodniej Ukrainy nieograniczając się do osób polskiego pochodzenia ! 

Dla przypomnienia rodakom : w 1946 roku Polska przyjęła ok 20.000 uchodzców z Grecji w większości dzieci i kobiet;byli to krewni przede wszystkim partyzantów komunistycznych,ktorzy przegrali wojnę domową zainspirowaną przez ZSRR.

Polska w 1946 roku była zdecydowanie uboższa niż w roku 2015 !

W latach 1956-61 z kolei przyjęliśmy ok 250 do 300.000 tzw repatriantów- tj Polaków wywiezionych przymusowo z naszych Kresów na Syberję i innych odległych miejsc w ZSRR!

Polska w tych latach na pewno była uboższa niż dzisiaj !

Apeluję do rządu ale i do społeczeństwa: dość z egoizmem i rasizmem podsyconym religią ! musimy otworzyć granice ! przyda się to też nam samym bo obcy wokół nas to szansa dla nas abyśmy stali sie bardziej otwarci i tolerancyjni a mniej ksonofobiczni,zaściankowi i nacjonalistyczni !

Swiat się otwiera więc nie możemy sie zamykać !

Więcej odwagi !

 

środa, 10 czerwca 2015
Świat ma Snowdena a my Stonogę.......

Sprawcą potężnego wycieku poufnych informacji dotyczących tak bezpieczeństwa USA jak i wsechpowszechnej elektronicznej inwigilacji obywateli i państwa na swiecie był(jest) mlody amerykański informatyk/analityk Edward Snowden,który po wykradzeniu tysięcy kompromitujacych informacji znalazł ostatecznie(?)schronienie w Rosji a ujawnione w sieci informacje skompromitowały tak amerykanską NSA jak i amerykanską administracje i wywiady/administracje wielu krajow na calym świecie.

W Polsce mamy od wczoraj wlasnego 'snowdena" ,który nazywa sie -omen nomen,Stonoga i jest drobnym biznesmenem o przeszłości zwiazanej z Samoobroną oraz ciągnocymi sie od lat postepowaniami sądowymi.

Otóż pan Stonoga opublikował w sieci tysiące stron akt ze śledztwa prowadzonego od ponad roku przez prokurature w sprawie tzw afery podsłuchowej,gdzie kilku kelnerów z poduszczenia(?) niejakiego Marka Falenty(podobno współpracownika CBA) przez miesiące nagrywały poufne rozmowy wielu ministrów ,szefów służb i biznesmenów w kilku warszawskich restauracjach.

Szumne zapowiedzi iz śledztwo w sprawie podsłuchów ujawni sprawców w ciągu kilku tygodni/miesięcy jak zwykle sie nie sprawdzily bowiem śledztwo trwa a teraz ktos z osób uprawnionych do dostępu do akt(prokuratura/pokrzywdzeni/ich prawnicy????) dostarczył Stonodze akta,ktory nastepnie wrzucil je na Facebook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ponieważ wrzucenie tylu stron wymaga czasu,pracowity pan Stonoga robil to całą noc o czym, zresztą sieć doskonale wiedziała,a mimo to pan Cichocki-koordynator służb specjalnych pani premier Kopacz zamiast zamknąć strone Stonogi na Facebooku,spedzil kilka godzin z prokuratorem generalnym Seremetem dyskutując co w tej sprawie można zrobic !!!!!!!!!!!!!!!

Jak ujawnily dzisiaj media,policja i prokuratura oraz nikt w 9 slużbach specjalnych RP nie wiedział,że aby zamknąć strone na Facebooku należy rozmawiać z administratorem strony w Polsce a nie szukać na gwałt kontaktów z facebookiem w USA !

To kolejna kompromitacja prokuratury,policji,służb specjalnych i i ich koordynatora Cichockiego!!!

Inną kompromitacją jest żałosny list szefa CBA do premier Kopacz o tym jak poseł PSL Bury szkodzi jemu i jego ludziom!

Nie dość,że Wojtunik placze z powodu domniemanych krzywd Burego to jeszcze jego pismo do premier zly posel Bury ma czelnośc opublikować w internecie ku uciesze internautow i całej spoleczności.

Po tych wszystkich "rewelacjach" czyżby niesławnej pamieci minister Sienkiewicz mial rację,że Polska to takie "teoretyczne" państwo?????

poniedziałek, 11 maja 2015
Krajobraz po bitwie.......

No i naród raczył przemówić : Duda 34.5%,Komorowski 33.1% i Kukiz 20.5% ! a frekwencja poniżej 50% bo ok 49.5%.

Nie są to oficjalne wyniki tylko sondazowe,ale wydaje się że rzeczywiste niewiele będą odbiegać od tych prognozowanych.

Będziemy mieli drugą turę wyborów prezydenckich a wybór między Dudą a Komorowskim;jaki bedzie ostateczny rezultat dzisiaj niewiadomo.

Pierwsza tura jednakże pokazała jedno,bardzo ważne zjawisko: duża część społeczeństwa ma dość obecnego systemu politycznego z dwoma zwalczającymi się partiami(PO i PiS) przede wszystkim z powodu (a)niespełnionych obietnic oraz(b) popelnionych błędów i zaniechań!

To uderza przede wszystkim w elektorat Komorowskiego a więc wyborców i zwolenników PO bo to oni,często zaciskając zęby utrzymywali PO u wladzy od 8 lat;wynik pierwszej rundy stawia pod znakiem zapytania możliwość dalszej kontunuacji,chyba że i PO i jej elektorat w przyspieszonym tempie zdoła się zmobilizować!

Zakladając że w drugiej turze frekwencja wyniesie zbliżone 50% to moim zdaniem wynik bedzie następujący:

Duda - swoje 35% + 8 % od wyborców Dudy + 8% od wyborców Korwina,Palikota,Wilka etc czyli łącznie - 51% !

Komorowski - swoje 33 % + 3% wyborców SLD + 5% wyborców PSL + 3% łącznie wyborców Kukiza,Korwina i Palikota + 3% innych - łącznie 49% !

Sytuację,jak sie wydaje,może jedynie zmienić zwiekszona frekwencja;nawet udział 55% procent da zwyciestwo Komorowskiemu bowiem to jego elektorat pojdzie do urn;ponadto tak elektorat SLD jak i PSL bedzie glosować na Komorowskiego.

Elektorat Kukiza w takiej masie nie pójdzie do wyborów - zakladam że pojdzie polowa co daje 10% glosów a z tego 4./5 glosow otrzyma Duda a 1/5 Komorowski.

Przy 55% frekwencji Komorowski pokona Dudę w proporcji 52-48%!

Od samej PO jak i sztabu Komorowskiego zalezy czy potrafią zmobilizowac swoje struktury i swoich sympatyków!

A PO musi-jeśli chce się utrzymać przy wladzy - zając się wiekszośćią swoich zaniechań w przeszlości a tych grzechow ma bardzo dużo !

niedziela, 10 maja 2015
Wybierzcie mądrze !!!!!!!!!!!!!!!!!

Dzisiaj wybory prezydenta RP !

Idzdzie masowo i oddajcie głos.

Ale wybierzcie mądrze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Warto !

wtorek, 05 maja 2015
Prezydenckie wybory 10 maja.....

Nasi politycy - poza PO - zafundowali nam niezle ale niestety tanie - widowisko.

W powszechnej opinii - wbrew sondażom - prezydent Komorowski zostanie ponownie wybrany na drugą kadencję co zadecydowało,że liderzy największych partii w parlamencie NIE zdecydowali sie na wysunięcie swoich kandydatur i w zamian zaproponowali substytuty z drugiego a najczęściej z czwartego rzędu!

Część mediow nazywa tych"kandydatow" nie substytutami a "figurantami" czym z pewnością też są.

Oprócz figurantów-substytutów mamy jeszcze plejadę świrów i oszołomów o skrajnie antysystemowych poglądach,bez żadnej znajomości o roli,zadaniach i możliwościach prezydenta RP oraz jednego zdeklarowanego faszystę(p.Braun)!

Cała oranżeria,dla każdego coś milego !

Oszolomy i niedouki to panowie Korwin - Mikke(na scenie politycznej od ponad 25 lat!),Paweł Kukiz(nowonarodzony rockman ) i Adam Jarubas(ten od gitary i belkotu po węgiersku)- w sumie na tych trzech chce glosować(wg aktualnych sondaży) do 18%(!!!!) wyborców;głownie mlodych ,ktorym dzisiejszy świat się nie podoba.

Najzabawniejsze jest to,że ci trzej panowie nie mają ZADNEGO pojecia o tym jaka jest rola prezydenta RP,jakie są jego prerogatywy i uprawnienia!

Ale,że podobają się im ci trzej to się dziwię!może ci mlodzi też nie mają o niczym pojęcia?i nawszelki wypadek są przeciw?

Następnie warto wspomnieć kandydatkę(?) SLD panią dr Magdalenę Ogorek - wielką niemotę wyborów anno 2015 !

Pani Ogórek niewątpliwie jest bardzo atrakcyjną,mlodą kobietą ,doskonale ubraną w La Mania ale na tym jej zalety się kończą jest bowiem WIELKIM NIEMOWĄ !

Ale nie należy się nią martwić,po wyborach wyląduje w którejś ze stacji TV i to na prominentnym miejscu za dużą kasę.

Pozostaje figurant z PiS u pan Andrzej Duda- człowiek plastykowy bez własnych poglądów obronca SKOków,wielbiciel Lecha Kaczyńskiego ,któremu udało się zmobilizowac elektorat PiSu i chce na niego glosowac pomiedzy 25 a 30% wyborców.

Urzędujący prezydent pan Bronislaw Komorowski może i nie ma porywajacej kampanii,ale reprezentuje umiar,godnośc,spokój i mądrość glowy panstwa i takiego prezydenta kraj potrzebuje na najbliższe niełatwe lata.

Dlatego apeluję,idzmy do wyborów masowo 10 maja i wybierzmy osobe godną szacunku, z doświadczeniem i znaczącym dorobkiem  od razu w pierwszej turze,bo wstyd ciągnąc tę kampanię dodatkowe 2 tygodnie !

piątek, 10 kwietnia 2015
Znowu Smoleńsk!

Dzisiaj mija piata rocznica wypadku lotniczego pod Smoleńskiem,w ktorym zginęli wszyscy pasażerowie łącznie z ówczesnym prezydentem RP.

Przed samą rocznicą ,Naczelna Prokuratura Wojskowa(NPW) a tak naprawdę radio RMF zaserwowało nam nie tyle sensacje ale dużo lepszy odczyt z tzw czarnych skrzynek rozmów w kabinie pilotów,ktory dobitnie pokazuje,że nie tylko w kabinie przebywały w czasie podejścia do lądowania niepowołane osoby(co najmniej gen Błasik i dyr Kazana z MSZ) ale i czynnie wtrącały się w sam manewr podejścia do próby lądowania(gen Błasik),co prawdopodobnie wynikało z uporu prezydenta RP p L.Kaczyńskiego aby koniecznie rozpocząć uroczystośc bez większych opóżnien.

Oczywiście dla sekty PiSowskiej te nagrania to moskiewska manipulacja etc etc,Macierewicz plecie bzdury oczywiście o wybuchu ale trzeba przyznać,że nieprofesjonalnośc,krótkowzroczność,totalny brak wyobrażni i wrecz głupota wojskowej prokuratury nie tylko poraża ale przyczyniła się zdecydowanie o zamieszaniu w przeddzień rocznicy.

Prokurator Seremet grzmi i śledztwie w sprawie przecieku protokolu do RMF co jest bez sensu bo to nie pierwszy przyklad"kontrolowanego" przecieku z NPW !

Tych fagasów w mundurach należałoby jak najszybciej,w calości  wysłać na zieloną trawkę,a najlepiej do Afganistanu aby zobaczyli naczym polega wojna(vide sprawa z Nagar Khel !) a sama prokuraturę w wojsku zbudować od zera.

Tak przy okazji rocznicy warto byloby spytać co sie zmieniło w procedurach dotyczących podróży taki oso jak : Prezydent RP,Premier RP,Marszałkowie Sejmu i Senatu ?

Bo,że tchorze-politycy do dzisiaj nie kupili VIPowskich samolotów to wiemy,ale czy procedury sie zmienily? czy BOR stał sie bardziej profesjonalny?

Czy wszyscy generałowie moga latac razem?

Czy przelot na wspólne posiedzenie rady ministrów w Paryżu(z rada ministrów we Francji) odbyl sie jednym samolotem czy kilkoma?

itd itp !

Naród,czyli my wszyscy chętnie bysmy się dowiedzieli!

czwartek, 19 marca 2015
Solidarność = obrona przed Kalifatem i Rosją !!!!

Zamach na turystów w muzeum w Tunisie- w którym prawdopodobnie zginęło równiez 2 Polaków a 11 zostało rannych uświadomił jak sądzę tak społeczeństwu jak i politykom,iż stanowisko"nasza chata z kraja" jest nie do utrzymania i Polska jako część Europy i członek UE nie ma wyjścia i MUSI zająć aktywne stanowisko wobec dwóch podstawowych zagrożeń: agresywnego Kalifatu czyli państwa Islamistów(powstałego w rezultacie wojny domowej w Syrii i niechęci USA do pozbycia się reżimu Assada),które atakuje "niewiernych" w Europie oraz agresywnej Rosji,która po anszlusie Krymu ostrzy sobie zęby na coraz większe "kawałki Ukrainy.

 

Polska od dawna zwracała uwagę swoich partnerów tak z UE jak i NATO na rosnące zagrożenie ze strony Rosji,gdzie odradza się imperialne myślenie i autokratyczna  polityka prezydenta Putina może doprowadzić do eskalacji działań zbrojnych na wschodzie UE.

Zachód ,powoli ale wreszcie zaakceptował nasz punkt widzenia i dostrzegł niebezpieczeństwo dla stabilności całego regionu,czego dowodem są sankcje ekonomiczne i "obudzenie się" NATO połączone ze wzmacnianiem jego wschodniej flanki.

Pozostaje tzw południe Europy,które jest zagrożone ekspansją i eksportem dżihadistów z pogranicza Iraku i Syrii(ale również z pln-wschodniej Nigerii-Boko Haram) do krajów europejskich(zamachy w Paryżu i Kopenhadze oraz ich próby w Belgii),gdzie również potrzebna jest stanowcza,militarna niestety,reakcja EU !

Skoro Polska i kraje Wschodniej Europy obawiają się przede wszystkim Rosji i oczekują tutaj wsparcia tak NATO jak i pozostałych czlonków UE to nie możemy ignorować obaw naszych poludniowo-zachodnich partnerów z UE wobec zagrożenia ze strony islamistów!

Zamach w Tunisie gdzie ginie 2óch naszych obywateli jasno ilustroje iz my Polacy przed terroryzmem islamskim NIE UCIEKNIEMY !

Nasi rodacy masowo jeżdzą na urlopy do Egiptu,Turcji,Maroka i musimy sie liczyć iż niebezpieczeństwo aktów terrorystycznych będzie tam istniało.

Zresztą terrorysci mogą uderzyc wszędzie,w tym tam gdzie jest dużo naszych:w Londynie,Manchesterze,Madrycie,Paryżu,Berlinie,Rzymie,Barcelonie,Atenach itd itd  ale również w Warszawie.

Jeśli chcemy wsparcia zbrojnego ze strony NATO oraz gospodarczego ze strony UE(armia UE to utopia niewarta chwili uwagi) to musimy militarnie zaangażować się na bliskim wschodzie by zdusić państwo Kalifatu Islamskiego!

A to oznacza wysłanie tam minimum klucza lub eskadry naszych F-16 a i niewykluczone kontyngentu lądowego!

Pokazując w ten sposób naszą solidarność i zaangażowanie dopiero wtedy możemy liczyć na wzajemność w budowaniu obrony przed zakusami Rosji Putina!

I tego dzisiaj ,po zamachu w Tunisie,oczekuję od naszego rządu! Takie też stanowisko pani Premier powinna zaprezentować na rozpoczynającym się dzisiaj szczycie UE !



poniedziałek, 09 marca 2015
Trzy zagrożenia i banda niedorostków......

W naszym kraju nad Wisłą leniwie toczy się kampania prezydencka,media żyją głównie aferą Durczoka,trochę frankowiczami od czasu do czasu dyskusja o zagrożeniu wojną przez Rosję Putina.

Zadne media ani chyba i politycy nie zastanawiają się nad trzema poważnymi zagrożeniami a w szczególności nad niezbędnymi działaniami jakie nasz rząd i administracja winna podjąc bez zwłoki.Pewnie stabloidyzowana polityka nie lubi trudnych tematów a niedorostki w polityce jakich wielu u nas(vide żałosna lista kandydatów na kandydatów na Prezydenta RP)nie rozumieją co ważne bo i poco .

Te zagrożenia to :


1/propozycja szefa KNF przewalutowania kredytów w CHF(oraz pewnie i w Euro)

2/awantura w służbach w związku z kolejnymi taśmami nagrań polityków i

3/zagrożenie wojną przez Rosję

Zacznę od charakterystyki pierwszego zagrożenia bowiem dotyczy ono nie tylko niefrasobliwej masy kredytobiorców ale całego systemu bankowego a co zatym idzie całego sektora finansowego w tym finansów publicznych.Otóż gdyby dokonac - jak chce KNF- konwersji kredytów w CHF wg kursów z dnia zawarcia umów kredytowych,po stronie banków powstałaby strata obliczana na kwotę około 30 mld pln!konwersja również Euro to dodatkowe straty ,może ok 8-10 mld ! przy zyskach calego sektora w 2014 r na poziomie 16 mld,straty przewyższające zyski musiałyby byc pokryte z kapitału a to oznaczałoby bankructwo kilku banków i niewyobrażalne koszty bowiem środki w BFG na pokrycie depozytów w bankach(gwarantowane do równowartości 100.000 Euro)nie pokryją tych zobowiązań a więc nadszarpnęłyby finanse państwa i załamały budżet,co pociąga za sobą dalsze kosztowne konsekwencje.

Rząd w tym Minister Finansów  i Premier w tej materii znamiennie milczą zamiast wziąść na dywanik kierownictwo KNF i po ojcowsku wytłumaczyć,że nie tędy droga i należy wypracować rozwiązanie przez same banki,nad czym zresztą się ostro pracuje !

Awantura w służbach pomiedzy szefem ABW a prokuratorem generalnym,rewelacje o specjalnej grupie śledczej rzekomo podsłuchującej szefostwa i byłe szefostwa ABW,CBA i innych rozlicznych służb dowodzi kompletnego braku nadzoru cywilnego nad służbami ! nie miał tej kontroli Jacek Cichocki-"koordynator" za Tuska,wygląda też ze i Sienkiewicz też nie,nie mówię o nowej minister Piotrowskiej bo jest taka nieistniejąca,że nie wiadomo czy jest czy nie!Komisja d/s służb Sejmu też jest o kant d..y,bo służby robia ją jak chcą i nic nie wie !

Na miejscu szefa rządu wywaliłbym z mety wszystkich obecnych szefów,zmienił zasady działania komisji Sejmowej(regulamin powinni napisać prawnicy spoza służb) i powołał na koordynatora kogos z jajami,który nie tylko potrafiłby nadzorować ale i skonsolidować ich funkcje!w Polsce mamy 9 czy też 11 służb ,zatrudniają z 10.000 agentów,wydają kupę kasy a podsłuchują polityków - kelnerzy ! jak tak jest to po co nam służby???????????????

Trzecie zagrożenie to potencjalne rozszerzenie wojny na Wschodniej Ukrainie albo na wieksze jej terytorium,albo na Nadniestrze czy Moldawię a i nie wykluczone na kraje nadbałtyckie.

Polska powinna nalegać, na USA przede wszystkim,na bezzwłoczne wysłanie skutecznej broni defensywnej tj broni przeciwpancernej,dronów,systemów elektronicznej telekomunikacji,karabinów snajperskich i amunicji oraz szkolenia przez instruktorów.

Jeśli koszt ofensywy Rosyjskiej na Ukrainie wzrośnie,to wreszcie Putin zrozumie,że są granice łamania prawa miedzynarodowego i złamania wcześniej podjetych zobowiązań.

Mamy liczną Polonię w USA,liczna jest też tam diaspora ukraińska i skoro rozmowy Kopacz-Obama nie dają rezultatu to kilkaset tysiecy maili,depesz i listów do Obamy o broń dla Ukrainy może przezwyciezyć jego bezwładnośc !

Nalegać też trzeba na stałąobecnośc wojsk NATO w Polsce,Rumunii i krajach bałtyckich!

Trzeba dać odpór lobbystom rosyjskim w Niemczech,Francji i innych krajach,również mobilizując mieszkających tam rodaków niech piszą i m ailuja do Merkel i Hollande;skoro mamy ich w Niemczech ok 1 mln a we Francji ze 150.000 trzeba ich zmobilizowac i tym mógłby się zająć Schetyna i ociężały MSZ.

Skoro Ambasador Polski w USA ,Jerzy Kożmiński w czasie debaty w Kongresie nad przyjęciem Polski do NATO skutecznie potrafił zmobilizować Polonie do dzialania to dlaczego nie teraz,a niebezpieczeństwo jest bliższe i wieksze!

Powinniśmy też aktywnie lobbować za utrzymaniem i zwiekszeniem sankcji ekonomicznych wobec Rosji tak w krajach Unii ale i w Komisji oraz Parlamencie Europejskim.

A kiedy pani Premier ostatni raz rozmawiala z Merkel,Renzim,Hollandem czy Cameronem ???

Skoro odczuwamy niebezpieczeństwo,dlaczego MON i Siemioniak pozwalają odejść do cywila kilkudziesięciu tysiącom zawodowych żolnierzy ,zaprawionych w boju w Afganistanie i Iraku,obytych z nowoczesnym sprzetem skoro nie mamy przeszkolonych rezerw???? głupota czy dywersja ?

Od lat kitlaszą się przetargi na systemy przeciwrakietowe,szturmowe smiglowce etcskoro grozi nam potencjalnie konflikt zbrojny to trzeba uchylić obowiązek przetargów i pilnie kupić najlepszy i sprawdzony sprzęt ! i to szybko

Ale żeby spr ostać tym wyzwaniom to trzeba wiedzieć co i gdzie trzeba zrobić i mieć cojones aby to zrobić!

Największą cenę zawsze w przeszłości płaciliśmy za zaniechania;oby historia znowu się nie powtorzyła!

środa, 04 marca 2015
Obrzydliwośc i krótkowzroczność

O stosunku naszej Straży Granicznej,MSW i Biura d/s Cudzoziemców do potencjalnych azylantów,emigrantów i uciekinierów pisałem już kilkakrotnie.

Asumpt do dzisiejszej notki dała dzisiejsza informacja  iż w ośrodkach dla cudzoziemców zdecydowano wymontowac kraty z okien,a miły pan z Helsinskiej Fundacji w Radiu TOK FM chwalił,iż w tych ośrodkach cudzoziemcy nie muszą juz stawac codziennie na porannym apelu(!),jadać we wspólnych stołówkach,mogą posiadać komorki(!)-ale bez urządzeń nagrywających i przebywać(!) we wszystkich pomieszczeniach przez całą dobę a nie tylko na specerniaku !!!!!!

No patrzcie,więzienie-bo tak trzeba te ośrodki nazywać ,robi się bardziej humanitarne!

Innym przyczynkiem do notki jest fragment wczorajszej wypowiedzi Zbyszka Bujaka w "w kropce nad i" Moniki Olejnik,który stwierdził,iż raporty przedstawiecieli UE z wizyt w tych ośrodkach oraz nt stosunku do cudzoziemców  przez nasze organa graniczne są nie tylko tragicznie fatalne ale co gorsza od lat się nie zmieniają.

Otóż okazuje się-czego jako obywatele doświadczamy w innym wymiarze na codzień-gdy taki pogranicznik ma władzę to budzi się w nim nie tylko nienawiść i pogarda do cudzoziemca(Araba,Czeczeńca,Wietnamczyka,Afgańczyka,Syryjczyka a ostatnio i Ukraińca) że musi pokazać kto to rządzi i jak rządzi!

Z reguły nasz nie zna żadnego obcego języka(bo poco),nie ma pojecia o innych kulturach i zwyczajach(są gorsze przecież od naszych),nie jest zainteresowany cudzoziemcami bo są brudni,inni itp itd ale ma nad nimi 100% władzę którą się może upajać,i odreagowywać wszystkie swoje polskie kompleksy.

Wojna Rosji z Ukrainą,jeśli się będzie przedłużać spowoduje,czy tego chcemy czy nie,masowy exodus Ukraińców do Polski,do czego jak się wydaje zupelnie nie jesteśmy przygotowani!

Nie slyszalem żadnej wypowiedzi milczącej na wszystkie tematy pani minister Spraw Wewnetrznych Piotrowskiej ,podobnie jak i MSZ o Pani Premier nie wspominając.

Chwalimy sie ewakuacją 180 osób polskiego pochodzenia z Donbasu,a co będzie jak 300.000 Ukraincow z Kartą Polaka pojawią sie na granicy????

W latach 1956-1960 przyjęliśmy ponad 350.000 Polakow deportowanych przez Stalina na Sybir,Kazachstan i czort wie gdzie jeszcze i jakoś daliśmy radę ,czy teraz damy mam duże wątpliwości.

Demografia w Polsce jest taka ,że bez zastrzyku emigrantów gospodarka nam padnie,ale nic nie robimy aby temu zapobiec a przynajmniej otwierając nasze granice tym,ktorzy tą luke mogliby zamknąć;a kto to łatwiej uczyni niz nasi najbliżsi sąsiędzi ?????

wtorek, 17 lutego 2015
Polska i "kalifat" islamski

Zwyrodnialcy z Kalifatu ISIS raczą nas od dłuższego czasu ohydnymi przekazami mordowania zakladnikow;a to poderżną na wizji komuś gardło,a to spalą kogos żywcem w klatce,ostatnio zarżnęli na plaży ok 20 zakladnikow koptów bo są chrześcijanami.

Zbrodniaze i zwyrodnialcy popelniaja swoje zbrodnie w imieniu proroka Mahometa i co zadziwiające najbardziej barbarzyńskimi z tzw konwertyci,tj kiedyś chrześcijanie ,którzy po wypraniu im mozgów,przeszli na Islam.

Nie brak tam Niemcow,Belgów Franuzów,Skandynawów,Amerykanów a i trafiają się Polacy.

Cały Zachód przeciwko któremu przede wszystkim skierowana jest ofensywa dżihadistow spod znaku kalifatu się zmobilizował i wysyła swoje samoloty aby bombardować rozprzestrzeniającą się falę wojsk kalifatu obliczanych na ok 30-40.000 dobrze uzbrojonych i fanatycznych wojowników.

Po mordach na Arabach ,kraje bliskiego wschodu(Egipt,Jordania) tez obudzily sie z letargu i zaczęły walczyc ramie ramie z silami USA,Francji,Wlk.Brytanii,Danii.

W tej koalicji kolejny raz zabraklo Polski;popieramy-slownie- walke z kalifatem i tyle!

Chyba zapominamy o czymś takim jakim solidarnośc i pomoc w walce ze złem!bezwzgledu na to czy to zlo jest na naszej granicy czy kilka tysiecy kilometrów dalej.

Skamlemy o pomoc NATO w związku z wojną na Ukrainie,ale naszych F-16 nie chcemy wysłać na bojowe misje nad Irak&Syrie!

Klucz naszych F-16 ,przy okazji przeszkolony w boju i koordynacji działan z innymi samolotami NATO bylby z pewnościa silnym impulsem dla zwiekszenia zaangażowania militarnego krajów NATO w Polsce i zwiekszenia naszego bezpieczeństwa.

Dlaczego tego nie robimy(podobnie jak nie wzielismy udzialu w patrolach na Libia) nie wiem,i nie rozumiem.

Opowieści o kosztach takiej operacji nie chcę sluchać bo bezpieczeństwo jest bezcenne.

Czy musimy kontynuować polityke cieplej wody w kranie w dalszym ciagu?w tym w polityce zagranicznej?

Jeśli Dunczycy mogą wysłać samoloty to dlaczego Polska nie może(nie chce?)

A moze rację ma bohater rozmowy pt"papierowe wojsko" w ostatnim numerze "Polityki",że tak naprawdę nie mamy sil zbrojnych z prawdziwego zdarzenia?

A jak Putin zdecyduje się przesunąć granice bardziej w naszym kierunku to dopiero nam sie woda w kranach( i nie tylko)zagotuje!


1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 29